مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 09:352021-09-21بين الملل

حکایت مُرده هایی که می خواهند زنده بمانند/خاکسپاری یا نبش قبرِ اجباری!


آرامستان بخش شاندرمن شهرستان ماسال در وضعیت بسیار اسف باری به سر می برد به طوری که امروز دیگر فضایی برای تدفین اموات وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ماسال، بخش شاندرمن شهرستان ماسال دارای پرجمعیت ترین روستای استان گیلان با چهار هزار نفر جمعیت است، این بخش با قدمتی دیرینه یکی از مناطق تاریخی استان گیلان به شمار می آید اما بااین حال مکانی مناسب برای دفن اموات ندارد.

آرامستان فعلی شاندرمن در مرکز این شهر قرار دارد اما امروز باگذشت زمان و رشد جمعیت دیگر پاسخگوی این حجم از اموات نیست، به طوری که بسیاری از مردم زمانی که برای دفن اموات خود به آرامستان شهر مراجعه می کنند با نبودن فضای کافی برای دفن میت خود مواجه می شوند.

در سال های گذشته بارها مردم به این قضیه اعتراض کردند و هر بار اعضای هیئت امنا آرامستان وعده تهیه زمین دادند اما هیچ گاه این مشکل رفع نشد.

  یکی از اهالی شاندرمن در گفت وگو با خبرنگار فارس می گفت: ازآنجایی که شهدای این شهر نیز در این آرامستان دفن هستند برای زیارت قبورشان به مزار شهدا رفته بودم که دیدم تعدادی برای ایجاد قبر و کندن زمین وارد آرامستان شدند و مدت زمان زیادی را برای تهیه مکان مناسب پرداختند و پس از مدتی فضایی را پیدا کرده و شروع به کندن کردند که بعد از مدتی با تکه هایی از استخوان میتی بی نام و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت مُرده هایی که می خواهند زنده بمانند/خاکسپاری یا نبش قبرِ اجباری!

حکایت مُرده هایی که می خواهند زنده بمانند/خاکسپاری یا نبش قبرِ اجباری!