مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 09:202021-09-21بين الملل

تحقق قریب الوقوع پرواز فضایی حرارتی هسته ای با قرارداد جدید دارپا


یک قرارداد جدید از آژانس تحقیقاتی دفاعی پیشرفته ایالات متحده(دارپا-DARPA) ما را یک قدم به پرواز فضایی حرارتی هسته ای نزدیک می کند.

- تحقق قریب الوقوع پرواز فضایی حرارتی هسته ای با قرارداد جدید "دارپا" یک قرارداد جدید از آژانس تحقیقاتی دفاعی پیشرفته ایالات متحده(دارپا-DARPA) ما را یک قدم به پرواز فضایی حرارتی هسته ای نزدیک می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، ممکن است پرواز فضایی با موشک حرارتی هسته ای بسیار نزدیک تر از آنچه فکر می کنیم، باشد.

موشک حرارتی هسته ای دارپا موسوم به دراکو (DRACO) در حال توسعه است و این آژانس به تازگی سه پیمانکار اصلی خود را برای توسعه آن منتخب کرده است که شامل شرکت های جنرال اتمیکس ، بلو اورجین و لاکهید مارتین هستند.

موشک حرارتی هسته ای نوعی موشک حرارتی است که در آن گرمای ناشی از واکنش هسته ای، اغلب شکافت هسته ای، جایگزین انرژی شیمیایی پیشرانه در یک موشک با سوخت شیمیایی می شود.

در یک موشک حرارتی هسته ای، سیالِ عامل که معمولاً هیدروژن مایع است، در راکتور هسته ای تا دمای بالا گرم می شود و سپس از طریق نازل موشک منبسط شده و باعث ایجاد رانش می شود.

منبع حرارت هسته ای خارجی از نظر تئوری سرعت خروجی مؤثر بیشتری را فراهم می کند و انتظار می رود ظرفیت حمل بار دو برابر یا سه برابر در مقایسه با پیشرانه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق قریب الوقوع پرواز فضایی حرارتی هسته ای با قرارداد جدید دارپا

تحقق قریب الوقوع پرواز فضایی حرارتی هسته ای با قرارداد جدید دارپا