مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 08:452021-09-21سياسي

بهبود اقتصاد صنعت برق به تأسیس یک نهاد تنظیم گر نیاز دارد


بهبود اقتصاد صنعت برق، توسعه متوازن استان ها و زیرساخت های صنعت برق و ضرورت ایجاد یک نهاد تنظیم گر موضوعات اصلی گفت وگوی میان مسئولین صنعت برق و نمایندگان مجلس بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از توانیر، همایون حائری در یک برنامه رادیویی با اشاره به اینکه اداره صنعت برق بدون بهره گیری از مکانیزم های اقتصادی انجام می شود، مشکل فعلی صنعت برق را عدم تناسب شرایط با نیازها و الزامات محیط جدید کسب و کار عنوان کرد و افزود: انباشت قابل توجه بدهیهای صنعت برق، واقعی نبودن قیمت برق و اعمال قیمت تکلیفی را یک اشکال اساسی برای صنعت برق است که حل آن نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی است.

وی با قدردانی از کمک و همراهی پیمانکاران و صنعتگران با صنعت برق، ابراز امیدواری کرد با همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی، مشکل اقتصاد صنعت برق حل شود و نهاد تنظیم گر، نظارت بر این قضیه را عهده دار شود.

معاون وزیر نیرو 12 هزار و 500 مگاوات از 85 هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاهی کشور را مربوط به واحدهای آبی ذکر کرد و افزود: در گرما و خشکسالی اخیر 10 هزار مگاوات از این ظرفیت از مدار خارج شد و مشکلاتی را برای تامین برق ایجاد کرد.

حایری همچنین از برنامه وزارت نیرو برای سنکرون با شبکه برق 250 هزارمگاواتی روسیه خبرداد و گفت: کارهای مطالعاتی این طرح در حال انجام است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود اقتصاد صنعت برق به تأسیس یک نهاد تنظیم گر نیاز دارد

بهبود اقتصاد صنعت برق به تأسیس یک نهاد تنظیم گر نیاز دارد