مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 05:002021-09-21اقتصادي

توسعه مصلا با ترس ادامه دار تخریب محوطه تاریخی تخت فولاد اصفهان!


طرح توسعه مصلا در محوطه تاریخی تخت فولاد اصفهان از سرگرفته شده و مسئولان اجرای طرح، مدعی اخذ مجوز از میراث فرهنگی اصفهان شده اند، اما میراث فرهنگی عنوان می کند که هیچ گونه مجوزی برای دخل و تصرف جدید در تکیه چهارسوقی تخت فولاد داده نشده است.

- توسعه مصلا با ترس ادامه دار تخریب محوطه تاریخی تخت فولاد اصفهان! ایسنا/اصفهان طرح توسعه مصلا در محوطه تاریخی تخت فولاد اصفهان از سرگرفته شده و مسئولان اجرای طرح، مدعی اخذ مجوز از میراث فرهنگی اصفهان شده اند، اما میراث فرهنگی عنوان می کند که هیچ گونه مجوزی برای دخل و تصرف جدید در تکیه چهارسوقی تخت فولاد داده نشده است.

طرح توسعه مصلا و دست درازی آن به تکیه چهارسوقی در سال 1399 به دلیل مخالفت شدید میراث فرهنگی اصفهان متوقف شد.

اگرچه چند روز قبل و بعد از انتشار خبر از سرگیری اجرای این طرح عبدالرضا عرب بافرانی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان، از توقف پروژه خبر داد، اما هنوز بیم آن می رود که با اجرایی شدن این طرح در سکوت، تعدادی از قبور از جمله قبر میرزا حسین کشیکچی در تکیه چهارسوقی تخریب شود.

سید علی معرک نژاد، مدیر مجموعه فرهنگی و مذهبی تخت فولاد دراین باره به ایسنا می گوید: مصلا یکی از تناقضات بزرگی است که در دهه هشتاد در مجموعه تاریخی و میراثی تخت فولاد به وجود آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه مصلا با ترس ادامه دار تخریب محوطه تاریخی تخت فولاد اصفهان!

توسعه مصلا با ترس ادامه دار تخریب محوطه تاریخی تخت فولاد اصفهان!