مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 14:252021-09-20اقتصادي

گمرک چه اقداماتی برای تسریع در ترخیص قطعات خودرو انجام داده است؟


بحث انباشت قطعات در گمرک در مقایسه با قبل خیلی کمتر شده است، ولی این روند باید تداوم پیدا کند و اگر این مواردی هم که گفتیم نهادینه شود باز کمتر خواهد شد.

- به نقل از صدا و سیما، مهرداد جمال ارونقی در حاشیه نشست تخصصی رفع چالش های تأمین قطعات اصلی خودرو و کاهش خودروهای ناقص گفت: ما چهار مورد داشتیم که موجب می شد ترخیص کالاها در گمرک بیشتر زمان ببرد.

اولین موضوع بحث اخذ ضمانت نامه ها در خصوص کالاهایی بود که واحدهای تولیدی وارد می کردند که تا 15 بهمن هر سال طبق بخشنامه و مصوبه انجام می شد، اما قرار شد سازمان بازرسی کل کشور موضوع را به ما منعکس کند تا ما از وزارت امور اقتصادی و دارایی بخواهیم که مهلت ضمانت نامه ها تا یک سال تمدید شود.

وی ادامه داد: اگر مثلاً یک شخصی در دی ماه ضمانت نامه ای را تودیع می کند فقط یک ماه به او فرصت می دهند و این فرصت به مدت یک سال برای واحدهای تولیدی و واردکنندگان قطعات خودرو افزایش پیدا می کند.

در خصوص بحث ماده 42 و ترخیص کل کالا بدون کد رهگیری بانک هم با توجه به اینکه اعلام کردند در خصوص برخی اقلام، بابت ترخیص و تأمین ارز مشکلاتی داریم، ظرفیتی در قانون پیش بینی شد که گمرک بتواند اجازه ترخیص کل کالا را بدهد و این موضوع از وزارت صمت به ما منعکس شود منتها به دلیل اینکه تا زمانی که این درخواست به ما منعکس شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمرک چه اقداماتی برای تسریع در ترخیص قطعات خودرو انجام داده است؟

گمرک چه اقداماتی برای تسریع در ترخیص قطعات خودرو انجام داده است؟