مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 11:152021-09-20بين الملل

سوریه: به تجاوزات ترکیه پاسخ خواهیم داد


وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش این کشور حق پاسخ به تجاوزات ترکیه در شمال سوریه را برای خود محفوظ می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ) در این بیانیه آمده است که ترکیه با با اقدامات تجاوزگرانه خود تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه را نقض کرده و در بیش از 10 سال گذشته به این سیاست خود ادامه می دهد.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که نیروهای نظامی این کشور حق پاسخگویی به تجاوزات ترکیه را برای خود محفوظ می دانند و طبق قانون اساسی و قوانین بین المللی به این اقدامات پاسخ خواهند داد و مقابل آن خواهند ایستاد.

در ادامه این بیانیه آمده است که ترکیه باید تمامی مسئولیت قانونی، سیاسی و مالی اقدامات خود در شمال سوریه را بپذیرد و دولت سوریه جلوی این اقدامات را خواهد گرفت.

بیانیه وزارت خارجه سوریه پس از آن صادر می شود که روز گذشته یک نیروی ارتش این کشور در منطقه عفرین در شمال سوریه در حمله توپخانه ای ارتش ترکیه کشته شد.

وزارت خارجه سوریه همچنین در بیانیه خود ارتش ترکیه را به حمایت از گروههای تروریستی و تجهیز آن ها و تسهیل عبور و مرورشان در مناطق شمالی سوریه متهم کرد و افزود: ترکیه ضمن اشغال اراضی جمهوری عربی سوریه، در حال تغییر بافت جمعیتی و سرقت منابع طبیعی و تخریب زیرساخت ها و اموال عمومی و خصوصی اهالی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوریه: به تجاوزات ترکیه پاسخ خواهیم داد

سوریه: به تجاوزات ترکیه پاسخ خواهیم داد