مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 09:552021-09-20بين الملل

خروج پاتریوت آمریکا از عربستان مقدمه عادی سازی با اسراییل؟


مطرح شدن دوباره تمایل عربستان برای خرید گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی هم زمان با خروج سامانه های پاتریوت آمریکا، سوالاتی درباره احتمال برقراری روابط علنی میان ریاض و تل آویو مطرح می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، اخیرا برخی تحرکات آمریکا در منطقه به ویژه بعد از خروج از افغانستان موجب شده تا اخباری درباره بروز اختلافات و حتی تهدیدهای غیرمستقیم میان ریاض و واشنگتن منتشر شود.

خروج سامانه های پاتریوت آمریکا از عربستان و انتشار تصاویر ماهواره ای از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در شرق ریاض که از این سامانه ها تخلیه شده بود موجب نارضایتی سعودی ها از جمله ترکی الفیصل رییس اسبق دستگاه اطلاعات عربستان بود که خواستار پایبندی واشنگتن به تعهدات نظامی خود در برابر ریاض شد.

موج تند تنش های به وجود آمده میان آمریکا و عربستان را می توان در توییت سطام بن خالد آل سعود از شاهزادگان سعودی دید که گفت، هیچ کس نمی توان دیکته های خود را به عربستان بزرگ تحمیل کند.

وی همچنین با اشاره به لغو سفر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به ایالات متحده تاکید کرد که این موضوع یک تصمیم سعودی بوده و هم زمان با آن ریاض از رییس امور بین الملل پارلمان روسیه (دوما) استقبال کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج پاتریوت آمریکا از عربستان مقدمه عادی سازی با اسراییل؟

خروج پاتریوت آمریکا از عربستان مقدمه عادی سازی با اسراییل؟