مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 08:302021-09-20پزشكي

دریا درمانی چیست؟


دمای آب دریا باید متناسب با دمای بدن باشد، حتی در مورد برخی از بیماران این دما باید کمی بیشتر از دمای طبیعی بدن یعنی در حدود 40 تا 42 درجه باشد.

- از این رو در برخی از کشور ها که دمای آب دریا کمتر از این میزان است، استخرهای تعبیه شده است که آب دریا را از اعماق زیاد که عاری از هر گونه میکروب باشد، به وسیله لوله ها بیرون کشیده و در استخرها جمع آوری می کنند و دمای آن را تنظیم می کنند.

دریا درمانی یکی از شاخه های آب درمانی است و در گروه طب مکمل جای می گیرد.

از این روش برای درمان برخی از بیماری های جسمی و روحی استفاده می شود.

در دریا درمانی از آب دریا، ماسه های ساحلی، جلبک ها و انواع گیاهان دارویی و انواع سنگ های معدنی و نمک دریایی برای درمان استفاده می شود.

تصور می شود که آب دریا بر روی منافذ پوست بدن اثرات مفیدی دارد و بسیاری از عناصر مفید مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفات و سدیم موجود در آب دریا از طریق پوست جذب بدن می شود.

امروزه در برخی از کشورهای اروپایی برای درمان بسیاری از امراض مانند ناراحتی های استخوانی و مفصلی از روش دریا درمانی بهره می برند.

خواص و مزایای دریا درمانی آب دریا برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی مانند اگزما مفید می باشد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، سبب کاهش درد و ناراحتی و آلرژی شده و به پوست رطوبت رسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریا درمانی چیست؟

دریا درمانی چیست؟