مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 07:552021-09-20بين الملل

طالبان از اظهارات عمران خان درباره تشکیل دولت فراگیر در افغانستان انتقاد کرد


درحالی که عمران خان از آغاز گفت وگوها برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان خبر داد، طالبان اعلام کرد که پاکستان یا هر کشوری حق درخواست از این گروه برای تشکیل دولت همه شمول در افغانستان را ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت یا هر کشور دیگری حقی برای درخواست از این گروه برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان ندارد.

  به نوشته دیلی تایمز، هفته گذشته عمران خان پس از بازگشت از اجلاس سازمان شانگهای در دوشنبه از آغاز گفتگو با طالبان برای تشکیل دولت فراگیر خبر داده بود.

  وی در توییتی نوشت: پس از مذاکرات در دوشنبه با رهبران همسایگان افغانستان و به ویژه گفت وگوی طولانی با امامعلی رحمان، رییس جمهور تاجیکستان، من با طالبان گفت وگو برای یک دولت فراگیر در افغانستان شامل تاجیک ها، هزاره ها و ازبک ها را آغاز کرده ام.

پس از این اظهارنظر، یک روزنامه پاکستانی به نقل از ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته که طالبان در حال جمع آوری اطلاعات درباره این گفته های عمران خان است.

  تاکنون طالبان به صورت رسمی درباره سخنان عمران خان برای تشکیل دولت فراگیر با حضور نمایندگان تاجیک ها، ازبک ها و هزارها اظهارنظر نکرده است.

  مجاهد به درخواست روزنامه دیلی تایمز در رابطه با سخنان عمران خان از اظهارنظر مستقیم اجتناب کرده و  گفته است که طالبان در حال ارزیابی ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان از اظهارات عمران خان درباره تشکیل دولت فراگیر در افغانستان انتقاد کرد

طالبان از اظهارات عمران خان درباره تشکیل دولت فراگیر در افغانستان انتقاد کرد