مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 07:202021-09-20بين الملل

وضعیت کنونی سفارتخانه های افغانستان در خارج چگونه است


یک مقام سابق وزارت امور خارجه افغانستان گفت، برخی سفارتخانه های این کشور به صورت مستقل فعالیت می کنند و ماهیت درآمدشان ناشناخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه ان.

دی.

تی.

وی، با گذشت حدود یک ماه از سقوط جمهوری افغانستان که در تاریخ 15 اوت گذشته رخ داد، سرنوشت سفارتخانه های افغانستان نامشخص بوده و برخی از آنها حتی ارتباطشان را با دولت امارت اسلامی طالبان قطع کرده اند.

خبرگزاری پژواک افغانستان گزارش داد، یک مقام سابق وزارت امور خارجه این کشور عنوان کرد برخی از سفارتخانه های افغانستان در حال فعالیت به صورت مستقل هستند و ماهیت درآمدشان نامشخص است.

این وزارتخانه در اظهارنظری مشابه اعلام داشت که هنوز یک سفارتخانه پولش را به یک بانک واریز نکرده و چهار سفارتخانه دیگر نیز از پاسخ دادن به پرسشها درباره فعالیتهایشان امتناع کرده اند.

مقام سابق وزارت امور خارجه افغانستان که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری پژواک افغانستان گفت، 80 درصد کارمندان این وزارتخانه بعد از تصرف کشورشان توسط طالبان افغانستان را ترک کرده اند.

وی افزود، ادارات سیاسی وزارت خارجه افغانستان مسئول حفظ روابط با سفارتخانه های کشورهای دیگر هستند اما هم اکنون تعداد کارمندان این ادارات کمتر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت کنونی سفارتخانه های افغانستان در خارج چگونه است

وضعیت کنونی سفارتخانه های افغانستان در خارج چگونه است