مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 06:002021-09-20اقتصادي

پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی به صادرکنندگان از محل صندوق توسعه ملی


رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از پرداخت تسهیلات ریالی سرمایه در گردش صادراتی و تسهیلات ارزی در قالب اعتبار خریدار و فروشنده از محل منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.

- به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک گفت: امیدواریم با همکاری صندوق توسعه ملی در خصوص تخصیص منابع لازم و همچنین هماهنگی با بانک های عامل، ضمن پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی به صادرکنندگان، شاهد کاهش هزینه های حضور صادرکنندگان در بازارهای هدف و افزایش قدرت رقابت پذیری آنها باشیم.

معاون وزیر صمت افزود: بر اساس مفاد این دستورالعمل که با بهره گیری از نظرات سایر بخشهای اثرگذار بر تجارت خارجی کشور تدوین شده، تلاش کردیم تا فرآیند تخصیص و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی به صورت برخط و در حداقل زمان ممکن انجام شود و تمامی اطلاعات و ارزیابی ها نیز در سامانه و به صورت هدفمند و شفاف صورت گیرد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: پرداخت تسهیلات از طریق سامانه های بهین یاب و سپیدار بوده که پس از احراز اهلیت صادراتی صادرکنندگان، درخواست متقاضیان به کارتابل بانک های عامل و احراز اهلیت اعتباری ارجاع و در نهایت اعتبار پرداخت می شود.

پیمان پاک اضافه کرد: شاخص های در نظر گرفته شده جهت احراز اهلیت صادراتی شامل میانگین صادرات در طول سه سال گذشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی به صادرکنندگان از محل صندوق توسعه ملی

پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی به صادرکنندگان از محل صندوق توسعه ملی