مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 05:052021-09-20بين الملل

هشدار کره شمالی درباره خطر «رقابت تسلیحاتی اتمی» در پی معاهده آمریکا با استرالیا


پیونگ یانگ ضمن هشدار درباره خطر رقابت تسلیحاتی اتمی در منطقه آسیا و اقیانوسیه در پی معاهده آمریکا، انگلیس و استرالیا، گفت اگر تشخیص دهد توافق تهیه زیردریایی اتمی برای استرالیا تهدیدی برای امنیتش است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در بیانیه ای که روز دوشنبه در خبرگزاری دولتی KCNA کره شمالی منتشر شد، پیونگ یانگ هشدار داد در صورتی که تشخیص دهد توافق جدید آمریکا برای تهیه زیردریایی اتمی برای استرالیا تهدیدی برای امنیتش است، به اقدام متقابل دست خواهد زد.

  در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده که همکاری امنیتی ایالات متحده با به این توافق با هشدار مسابقه تسلیحاتی مطرح شده است.

  در ادامه بیانیه کره شمالی در اشاره به اظهارات مقام های فرانسوی آمده است: حتی یک متحد آمریکا، اقدام این کشور را تصمیم ناخوشایند، یکجانبه و غیرقابل پیش بینی و  خنجر از پشت توصیف کرد.

  پیش از این، لی پِنگیو سخنگوی سفارتخانه چین در واشنگتن در پاسخ به سوالی برای اظهارنظر درباره این توافق گفت، اینگونه معاهده ها نشان می دهد که ذهنیت جنگ سرد هنوز پابرجاست.

 وزارت امور خارجه چین هم روز پنجشنبه به معاهده نظامی میان آمریکا، انگلیس و استرالیا در زمینه همکاری در منطقه هند و اقیانوس آرام واکنش نشان داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار کره شمالی درباره خطر «رقابت تسلیحاتی اتمی» در پی معاهده آمریکا با استرالیا

هشدار کره شمالی درباره خطر «رقابت تسلیحاتی اتمی» در پی معاهده آمریکا با استرالیا