مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 05:052021-09-20فرهنگي

هنرمندانی که جبر، قتل و کرونا از ما گرفت


اهل فرهنگ، هنر و ادب که سال های عمرشان را در راه آموختن و کسب دانش و مهارت صرف کرده اند و ثمره آموخته ها و تجریبات خود را در اختیار جامعه می گذارند، - طائرپور متولد سال 1331 دانش آموخته ادبیات بود.

او علاوه بر حضور در حوزه سینما و تهیه کنندگی، فعالیت مطبوعاتی در سال های دور در کنار فعالیت های ادبی در مقام مشاور و نویسنده در حوزه کودک و نوجوان را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

او که در زمینه ادبیات کودک نیز فعالیت داشت، تالیف آثاری چون ماجرای احمد و سارا و ماجرای احمد و ساعت و ترجمه هایی مثل پینه دوز ، آرزوی فیل خاکستری و ماهی تنها در این زمینه از او به جا مانده است.

این هنرمند در دهه 60 و 70 در مقام تهیه کننده آثار خاطره انگیزی مانند گلنار ، پاتال و آرزوهای کوچک و مدرسه پیرمردها را برای کودکان و نوجوانان ساخت.

این تهیه کننده سینما که آثاری چون گلنار ، خداحافظ دختر شیرازی ، آینه های روبرو ، نخودی ، زن دوم ، وقتی همه خواب بودند ، پسر مریم ، نان و شعر ، پاتال و آرزوهای کوچک ، مدرسه پیرمردها را تهیه کرده است و اخیرا نیز مجوز ساخت فیلم نطق نویس به کارگردانی نگار آذربایجانی را دریافت کرده بود.

هنرمندان او را فردی می دانستند که با همراهی ، همدلی و تلاش های دلسوزانه اش به حل مشکلات و مسائل صنفی و سینمایی می پرداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمندانی که جبر، قتل و کرونا از ما گرفت

هنرمندانی که جبر، قتل و کرونا از ما گرفت