مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 04:302021-09-20اجتماعي

زاینده رود دیگر مسئله کشاورزان اصفهان نیست/ 500 نقطه شهر درگیر فرونشست


مدیرکل زمین شناسی استان اصفهان گفت: زاینده رود دیگر مسئله کشاورزان اصفهان و صنعت نخواهد بود، جاری نبودن زاینده رود حیات یک تمدن و اجتماع 2میلیون و 500هزار نفری را به خطر انداخته است.

- ، رضا اسلامی در نشست مجازی با موضوع فرونشست زمین، زلزله خاموش و بسیار مخرب در اصفهان با بیان اینکه دامنه های فرونشست از شمال به سمت جنوب شهر در حال نفوذ است، اظهار داشت: با وجود اینکه حدود 10 سال است که فرونشست ها را رصد می کنیم باور کردنی نیست که فرونشست با سرعت داخل شهر اصفهان نفوذ کرده بطوری که سقف مسجد جامع عباسی در حد 10 سانتیمتر ترک برداشته که ترمیم کردند.

او با اشاره به اینکه آبخوان اصفهان در گذشته از سه منبع تغذیه می شد، افزود: بزرگترین آنها زاینده رود بوده است و پس از آن از ارتفاعات سمت شمال اصفهان باقرآباد و آب هایی که از سمت میمه وارد آبخوان اصفهان می شده است و از سوی دیگر میزان بارندگی سالانه این شهر در خوشبینانه ترین حالت بین 100 تا 150 میلی متر است.

مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی اصفهان با بیان اینکه آب رودخانه زاینده رود از سال 1379 قطع شده است، ادامه داد: از سوی دیگر به حقابه داران گفتند از زاینده رود برداشت نکنید و از آب های زیرزمینی استفاده کنید اتفاقی که امروز در گلپایگان در حال رخ دادن است؛ آب به سمت قم انتقال یافته است و اجاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زاینده رود دیگر مسئله کشاورزان اصفهان نیست/ 500 نقطه شهر درگیر فرونشست

زاینده رود دیگر مسئله کشاورزان اصفهان نیست/ 500 نقطه شهر درگیر فرونشست