مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 03:302021-09-20اقتصادي

سنگ قبرهای فاخر در هنگامه کوچ های کرونایی


مرد سنگتراش معتقد است کمتر شدن هزینه های سنگین شام و نهار مراسم عزاداری باعث شده است استقبال بازماندگان از سفارش سنگ قبرهای فاخر برای عزیزان از دست رفته بیشتر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، راسته سنگتراش های الشتر (حجارها) این روزها در اوج تکاپو و رفت و آمد است و به گواه مرد حجار، هیچگاه این راسته به شلوغی اکنون نبوده است، از قدیم سنگتراش های راسته همه می دانند که صبح علی الطلوع آفتاب نزده در مغازه را باز می کند و مشغول تراش سنگ های سفارشی می شود.

می گوید این روزها به واسطه شیوع ویروس کرونا و افزایش بی سابقه مرگ و میرها، بازار سفارش و خرید سنگ قبر هم نسبت به سابق افزایش چشمگیری یافته است، چفیه سفید رنگ را روی سر و صورتش بسته و با دقت و ظرافت خاصی با مته برقی مشغول تراش کنده کاری های روی سنگ است.

با هر سایش مته به سنگ، چهره مرد پشت هاله ای از غبارهای برخاسته از تراش محو می شود و با ضربه های ماهرانه چکش و حرکات ظریف مته، طرح ها را یکی پس از دیگری بر پیکر بی جان سنگ نقش می زند، سنگ قبر متعلق به جوانی است که ویروس بی رحم کرونا جوانی اش را به آغوش خاک کشیده و اکنون سنگ تراش تمام تلاش خود را می کند تا سنگی در خور و شایسته، آنگونه که خانواده اش تاکید داشته اند تحویل دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگ قبرهای فاخر در هنگامه کوچ های کرونایی

سنگ قبرهای فاخر در هنگامه کوچ های کرونایی