مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 20:352021-09-19اقتصادي

نمایشگاه ملیله در دبی برگزار می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با هماهنگی های انجام شده، هنرمندان سطح استان با برند شهر جهانی ملیله کاری در نمایشگاه اکسپو دبی شرکت می کنند.

- امیر ارجمند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ملیله کاری شاخه ای از هنر فلزکاری است که با مفتول های نازک نقره انجام می پذیرد، هنر ملیله کاری امروزی، محصول کار با نقره است که به صورت محصول های باریک در آمده است و با صرف وقت و دقت فوق العاده و مهارت و هنرمندی ملیله کار، با بهره گیری از نگاره های سنتی و طرح های اسلیمی به هم پیوند و ارتباط یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: اکسپو 2020 رویدادی جهانی است که امسال به میزبانی دبی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: به منظور معرفی هنر ملیله زنجان، آثار فراوانی از ملیله در این نمایشگاه توسط هنرمندان و صنعت گران شهر جهانی تهیه شده و همچنین اجرای زنده ملیله کاری و برگزاری رویدادهای زنده از فرهنگ و آیین سنتی و اقوام ایران از دیگر برنامه های اجرایی در این نمایشگاه است.

ارجمند افزود: در این رویداد، ملل مختلف دستاوردهای خود را در تمام زمینه ها به نمایش گذاشته و فرصتی بی نظیر برای عرضه فناوری های جهانی را در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه ملیله در دبی برگزار می شود

نمایشگاه ملیله در دبی برگزار می شود