مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 14:152021-09-19سياسي

وضعیت مطلوب کنترل مگس میوه در مازندران


مدیر مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات گفت: در حال حاضر کنترل مگس میوه در استان مازندران در وضعیت خوبی قرار دارد و این روند باید ادامه داشته باشد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، سعید معین مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور در رزمایش پدافند غیرعامل با محوریت مگس میوه با بیان اینکه آفت مگس میوه برای اولین بار در استان مازندران در سال 62 گزارش شد و بعد از آن در سال 85 افزایش شدید این آفت را داشتیم، گفت: در آن زمان شهرستان های آمل، بابل، قائمشهر، نور و محمودآباد جزء شهرستان هایی بودند که شیوع این آفت گسترش یافت.

وی ادامه داد: بعد از سال 86 یکی از  وظایف اصلی و کلیدی سازمان جهاد کشاورزی مازندران کنترل، مبارزه و جلوگیری از خسارت آفت مگس میوه بود.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: مگس میوه می تواند به طور میانگین می تواند 300 تخم گذاری کند و بیشتر در باغاتی با ارتفاع 300 تا 1200 متری از سطح دریا شیوع پیدا می کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه آفت مگس میوه در استان مازندران چهار نسل گزارش شده است، افزود: تعداد نسل این آفت تابع شرایط آب و هوایی و دما است و معمولا هر 25 تا 50 روز یک نسل ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت مطلوب کنترل مگس میوه در مازندران

وضعیت مطلوب کنترل مگس میوه در مازندران