مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 10:102021-09-19بين الملل

ماکرون با بایدن تلفنی صحبت خواهد کرد


سخنگوی دولت فرانسه ضمن تاکید بر اینکه پاریس به دنبال «شفاف سازی» درباره لغو سفارش ساخت زیردریایی است، از گفتگوی تلفنی آتی رییس جمهور این کشور و همتای آمریکایی اش خبر داد.

- به نقل از رویترز، سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد که امانوئل ماکرون رییس جمهور این کشور طی چند روز آینده با جو بایدن رییس جمهور آمریکا تماس تلفنی خواهد داشت.

گابریل آتال سخنگوی دولت فرانسه در همین رابطه گفت: رییس جمهور بایدن درخواست کرده است با رییس جمهور (ماکرون) صحبت کند و در چند روز آینده بین رییس جمهور ماکرون و رییس جمهور بایدن گفتگویی تلفنی انجام خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد که فرانسه به دنبال شفاف سازی درباره لغو سفارش ساخت زیردریایی (از جانب استرالیا) است.

وی در پایان افزود که پس از شوک اولیه ناشی از لغو این قرارداد، باید درباره بندهای قرارداد، به ویژه غرامت برای طرف فرانسوی، بحث و گفتگو شود.

این در حالی است که تنش دیپلماتیک بین فرانسه در یک سوی این ماجرا و سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا در سوی دیگر بر سر لغو قرارداد ساخت زیردریایی های فرانسوی، بالا گرفته است.

پیشتر و در همین رابطه کلمان بونو وزیر امور اروپایی فرانسه نیز در مصاحبه با کانال تلویزیون پارلمان این کشور گفت که رویکرد آمریکا در قبال قرارداد ساخت زیردریایی برای استرالیا نشان داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون با بایدن تلفنی صحبت خواهد کرد

ماکرون با بایدن تلفنی صحبت خواهد کرد