مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 07:352021-09-19فرهنگي

حکایتی موسیقایی از سرگشتگی مولانا تا وصل و بی فاصلگی


آلبوم موسیقایی «بی فاصله» شامل هفت قطعه در دستگاه های نوا و همایون به آهنگسازی مجید عسگری با صدای وحید تاج و با اشعاری از مولانا، هوشنگ ابتهاج و آهنگساز اثر منتشر شد.

- آلبوم موسیقایی بی فاصله شامل هفت قطعه در دستگاه های نوا و همایون به آهنگسازی مجید عسگری با صدای وحید تاج و با اشعاری از مولانا، هوشنگ ابتهاج و آهنگساز اثر منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نخستین قطعه این آلبوم با عنوان رهگذار ، حکایتی گذراست از دالان های رنگارنگ یک بازار قدیمی با بوی عطاری ها و آوایی در گذرگاه های این بازار که در دو بخش مقدمه (اورتور) و بخش اصلی در دستگاه نوا تصنیف شده است.

دومین قطعه از این آلبوم به تکنوازی عود توسط شهرام غلامی اختصاص دارد که بداهه ای برای معرفی قطعه واپسین با نام سرگشته است.

قطعه سرگشته حکایتی موسیقایی در نوا از زندگی مولانا است که ابتدا در سرگشتگی و ناامیدی در جستجوی معشوق و گمگشته خویش بوده است و سرانجام شمس از راه می رسد و مولانا نوری تازه می یابد.

در این وصال مولانا رقص کنان و پایکوبان سماع می کند و زندگی اش سرشار از معنا می شود.

ملودی این قطعه در بخش مقدمه به صورت پلی متری در میزان هایی با متر 22تایی آغاز و در مترهای متفاوت 21، 20، 18، 17، 15، 12، 10 دچار سرگشتگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایتی موسیقایی از سرگشتگی مولانا تا وصل و بی فاصلگی

حکایتی موسیقایی از سرگشتگی مولانا تا وصل و بی فاصلگی