مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 07:102021-09-19سياسي

خرانق برای دو ثبت جهانی کاندیدا شد


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد اعلام کرد: خرانق برای اولین بار در ایران و در اتفاقی بی سابقه در دنیا همزمان کاندیدای دو ثبت جهانی در حوزه های گردشگری و میراث است.

- ایسنا/یزد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد اعلام کرد: خرانق برای اولین بار در ایران و در اتفاقی بی سابقه در دنیا همزمان کاندیدای دو ثبت جهانی در حوزه های گردشگری و میراث است.

سیدمصطفی فاطمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اشاره به این که خرانق برای اولین بار در ایران و در اتفاقی بی سابقه در دنیا همزمان کاندیدای دو ثبت جهانی است، اظهار کرد: روستای زیبای خرانق یزد که به زادگاه خورشید نیز شهره است، برای اولین بار در اتفاقی بی سابقه در دنیا و در کشورمان، همزمان کاندیدای ثبت جهانی در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری شده است.

وی افزود: پیگیری ثبت جهانی کاروانسراهای سنگی، آجری انجیره و کاروانسرای خرانق در یونسکو و در کنار آن معرفی این منطقه به عنوان اولین منطقه گردشگری ایران از طرف سازمان جهانگردی، به طور همزمان در حال انجام است.

فاطمی تصریح کرد: اگر این مسئله محقق شود، در دنیا رویدادی نادر و کمتر اتفاق افتاده خواهد بود که یک منطقه در یک کشور و در یک سال توانسته در هر دو حوزه میراث و گردشگری از سوی دو سازمان، ثبت جهانی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرانق برای دو ثبت جهانی کاندیدا شد

خرانق برای دو ثبت جهانی کاندیدا شد