مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 شهریور 1400 ساعت 05:152021-09-19اقتصادي

تخلیه گر پایینی سد کرخه آزمایش شد/بهره برداری از آب کرخه وارد دوره حساسی می شود


روز گذشته دریچه تخلیه کننده تحتانی سد کرخه تست شد و احتمالا در 2 هفته آینده به طور کامل بازگشایی و ریسک بهره برداری از این سد، وارد دوره ای جدید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رود کرخه به عنوان یکی از نمادهای مردم استان خوزستان در روزهای اخیر حال و روز خوبی ندارد.

بر اساس آمار بارش ارائه شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب وزارت نیرو، میزان بارندگی حوضه کرخه در سال آبی جاری تنها 299 میلیمتر بوده در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته معادل 474 میلی متر به ثبت رسیده است.

از سوی دیگر بارش حوضه آبریز کرخه در سال جاری نسبت به متوسط 52 ساله نیز با کاهش قابل توجه 31 درصدی مواجه شده است.

*صفر تا صد سوء مدیریت منابع آب در سد کرخه در شرایطی که خشکسالی پای خود را بر گلوی یکی از پرآب ترین رودهای ایران می فشارد، مدیریت منابع آب کرخه به جایی که مرهم خشکسالی شود، زمینه تشدید فشار را ایجاد کرده و بر دشواری شرایط آبی این حوضه آبریز افزوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، با توجه به مطالعات برخط انجام شده بر روی حوضه آبریز کرخه از انتهای خردادماه سال 1400 و بر اساس در نظر گرفتن ریسک کمبود بارش در فصل پاییز، میزان خروجی آب سد کرخه به طور میانگین باید بین 75 تا 80 متر مکعب بر ثانیه تنظیم می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخلیه گر پایینی سد کرخه آزمایش شد/بهره برداری از آب کرخه وارد دوره حساسی می شود

تخلیه گر پایینی سد کرخه آزمایش شد/بهره برداری از آب کرخه وارد دوره حساسی می شود