مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 19:052021-09-18اقتصادي

کاهش بیش از 50 درصدی خرید تضمینی گندم در لرستان/ واردات از استان های دیگر


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: به دلیل خشکسالی و کاهش بیش از 50 درصدی خرید تضمینی گندم در استان، این کسری را از سایر استان های تولیدکننده و از محل واردات تأمین خواهیم کرد.

- ، حجت بیرانوند در خصوص ذخیره سازی و توزیع به موقع گندم و کالاهای اساسی در سطح استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به 10 هزار تن برنج و شکر در راستای تنظیم بازار و با قیمت مصوب عرضه شده است.

وی عنوان کرد: از آغاز عملیات خرید تضمینی تا کنون بیش از 123 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان و دو هزار و 227 تن دانه روغنی کلزا خریداری و ذخیره شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با بیان اینکه 17 هزار و 766 کشاورز طی امسال، گندم مازاد بر نیاز خود را در قالب 32 هزار و 552 محموله و 902 کشاورز نیز هزار و 107 محموله دانه روغنی کلزای تولیدی خود را به مراکز تحت پوشش اداره کل غله استان تحویل داده اند گفت: در خرید گندم نسبت به سال قبل 57 درصد کاهش و در خرید دانه روغنی کلزا در این مدت شش درصد افزایش داشته ایم.

بیرانوند در ادامه سخنان خود با اشاره به پرداخت بهای محصولات خریداری شده بیان داشت: مبلغ 620 میلیارد تومان بابت گندم دریافتی و 23 میلیارد و 500 میلیون تومان بابت دانه روغنی کلزا به حساب کشاورزان استان واریز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش بیش از 50 درصدی خرید تضمینی گندم در لرستان/ واردات از استان های دیگر

کاهش بیش از 50 درصدی خرید تضمینی گندم در لرستان/ واردات از استان های دیگر