مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 16:452021-09-18فرهنگي

دیدار وزیر ارشاد با شاعران/ اسماعیلی: انجمن های ادبی را تقویت می کنیم


وزیر ارشاد در دیدار با جمعی از شاعران و ادیبان گفت: رویکرد ما این است که دور از نگاه ویتریتی و مناسبتی، به حوزه شعر و ادب به عنوان بخش اصلی حوزه فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی توجه کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در نشست صمیمانه با اصحاب شعر و ادب با عنوان خلوت انس که در تالار وحدت برگزار شد، با گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی اظهار داشت: میراث بزرگ زبان فارسی با شعر حفظ شده است و شاعران، حافظان فرهنگ ما بوده اند.

پس از ورود اسلام به برخی کشورها بسیاری از مناطق اسلامی که امروز به عربی سخن می گویند در اصل به زبان های دیگر حرف می زدند، اما ایرانی ها با وجود عشق به اسلام و قرآن، هویت خود را با زبان فارسی حفظ کردند.

وی ادامه داد: امروز وقتی از هویت ایرانی حرف می زنیم اولین مولفه آن همین زبان فارسی است، قدرت زبان شعر و ادب که برای همه ما یک میراث فکری و فرهنگی مشترک به وجود آورده امروز دارای یک قلمرو وسیع با جغرافیای انسانی است که از تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد به دور از نگاه ویتریتی و مناسبتی به عنوان بخش اصلی حوزه فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی به حوزه شعر و ادب توجه کنیم.

این حوزه بزرگان بسیاری دارد و همه  سلیقه ها می توانند در شعر و ادب حس همزبانی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر ارشاد با شاعران/ اسماعیلی: انجمن های ادبی را تقویت می کنیم

دیدار وزیر ارشاد با شاعران/ اسماعیلی: انجمن های ادبی را تقویت می کنیم