مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 16:352021-09-18فرهنگي

دنبال تقویت انجمن های ادبی هستیم


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با روز شعر و ادب فارسی در دیدار با جمعی از شاعران و ادیبان گفت: در دولت به دنبال تقویت انجمن های ادبی هستیم، - به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی بعد از ظهر شنبه (27 شهریورماه) در نشست با اصحاب شعر و ادب با عنوان خلوت انس که در تالار وحدت برگزار شد، با گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی اظهار داشت: میراث بزرگ زبان فارسی با شعر حفظ شده است و شاعران، حافظان فرهنگ ما بوده اند.

پس از ورود اسلام به برخی کشورها بسیاری از مناطق اسلامی که امروز به عربی سخن می گویند در اصل به زبان های دیگر حرف می زدند، اما ایرانی ها با وجود عشق به اسلام و قرآن، هویت خود را با زبان فارسی حفظ کردند.

وی ادامه داد: امروز وقتی از هویت ایرانی حرف می زنیم اولین مؤلفه آن همین زبان فارسی است، قدرت زبان شعر و ادب که برای همه ما یک میراث فکری و فرهنگی مشترک به وجود آورده امروز دارای یک قلمرو وسیع با جغرافیای انسانی است که از افغانستان گرفته تا پاکستان و تاجیکستان شاهد زبان و ادب فارسی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به تاجیکستان خاطرنشان کرد: یکی از نقاط مشترک فرهنگی ما با تاجیکستان زبان فارسی است و پدر شعر فارسی، رودکی بزرگ که از دیگر اشتراکات فرهنگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنبال تقویت انجمن های ادبی هستیم

دنبال تقویت انجمن های ادبی هستیم