مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 15:352021-09-18سياسي

ابراز نگرانی شورای امنیت از تاثیر بحران سیاسی سومالی بر انتخابات ماه آتی


شورای امنیت پس از برگزاری نشست اضطراری برای بررسی بحران سیاسی اختلاف میان نخست وزیر و رییس جمهور سومالی، طرفین بحران را به گفت وگو و خویشتنداری دعوت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای امنیت در مورد تشدید بحران سیاسی در سومالی که می تواند برگزاری انتخابات این کشور  در موعد مقرر را تهدید کرده و منطقه شرق آفریقا را بیشتر بی ثبات کند، رایزنی های اضطراری انجام داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر سازمان ملل متحد  که جیمز سوان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سومالی را به برگزاری جلسه غیرعلنی شورای امنیت دعوت کرده بود در این نشست  نسبت به افزایش تنش ها بین نخست وزیر و رییس جمهور در سومالی ابراز نگرانی عمیق کرد.

این نشست پس از اظهارات روز پنجشنبه محمد عبدالله محمد فرماجو رییس جمهور سومالی انجام شد که در آن وی گفت که اختیارات محمد حسین روبلی نخست وزیر را در تعیین و برکناری مقامات معلق کرده است.

وودوارد تأکید کرد که افزایش تنش ها پیامدهایی بر روند انتخاباتی سومالی دارد و می تواند منجر به بحران قانون اساسی شود که بر دیگر چالش های این کشور از جمله حضور افراط گرایان الشباب، قحطی، ملخ و گرسنگی بیافزاید.

وودوارد گفت: شورای امنیت باید فشار بیاورد تا روند انتخابات در مسیر خود قرار گیرد و نخست وزیر و رییس جمهور به سرعت اختلافات خود را حل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی شورای امنیت از تاثیر بحران سیاسی سومالی بر انتخابات ماه آتی

ابراز نگرانی شورای امنیت از تاثیر بحران سیاسی سومالی بر انتخابات ماه آتی