مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 13:252021-09-18ورزشي

رضا شجیع: با تفکر پازلی نمی توان ورزش را همگانی کرد


نائب رییس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: جامع نگری در ورزش همگانی نیازمند واکاوی لایه های پنهانی است که زمینه بروز کم تحرکی به عنوان یک مسأله را فراهم نموده اند.

- ، رضا شجیع نائب رییس فدراسیون ورزشهای همگانی و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در نخستین سمپوزیوم ورزش همگانی و گام دوم انقلاب گفت: طی دو سال گذشته تلاش کردیم موضوع ورزش همگانی را از کلی نگری و ابهام خارج کنیم و موضوع کم تحرکی اقشار مختلف جامعه را به عنوان مسأله محوری نظام ورزش همگانی کشور تعیین کنیم.

شجیع تغییر رفتار را هدف اصلی سیاست گذاری عمومی در حوزه ورزش دانست و افزود: امروز پارادایم حاکم بر سیاست گذاری عمومی معطوف به تغییر رفتار است .

وقتی در مورد رفتار در ورزش همگانی صحبت می کنیم سیاست های ما باید به نحوی باشد که شهروندان کم تحرک یا بی تحرک را به سمت فعالیت بدنی منظم سوق دهیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این نوع سیاست گذاری بسیار کار دشواری است چرا که متاثر از عوامل متعددی است و بی توجهی به پیامدهای جانبی زمینه عدم توفیق سیاستگذاران را فراهم می کند.

رضا شجیع تک ساحتی دیدن ورزش همگانی را بحران حاکم بر سیاست گذاری ورزش ایران خواند و افزود: کم تحرکی در اسطوره های زبانی نهفته در ناخودآگاه انسان ایرانی ریشه دارد، امری که جهان بینی او را تحت تأثیر قرار داده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رضا شجیع: با تفکر پازلی نمی توان ورزش را همگانی کرد

رضا شجیع: با تفکر پازلی نمی توان ورزش را همگانی کرد