مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 09:402021-09-18سياسي

جمعه در دوشنبه چه گذشت؟


در بیست و یکمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، عضویت دائم ایران در این سازمان مورد پذیرش کشورهای عضو قرار گرفت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، 20 مرداد ماه 1400 بود که علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در صفحه توییترش نوشت: ‏ساعتی قبل در گفت وگو با دوست و همکارم جناب آقای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه تحولات افغانستان، سوریه و خلیج فارس را بررسی کردیم.

خوشبختانه موانع سیاسی برای عضویت ایران در ⁧‫پیمان شانگهای‬⁩ برداشته شده و با طی تشریفات فنی، عضویت ایران نهایی خواهد شد.

پیش از آن هم هیأت روسیه در جلسه تیرماه شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای اعلام کرده بود که این کشور خواستار تایید پیشنهاد ایران برای عضویت در این سازمان است.

از سوی دیگر، نظام الدین زاهدی   سفیر تاجیکستان در تهران نهم خرداد ماه سال جاری در نشست خبری در محل سفارتخانه این کشور در تهران گفته بود که عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، جزو برنامه های اصلی این سازمان است.

در همین خصوص نیز بختیور خاکیموف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای 18 شهریور ماه به خبرگزاری تاس گفت مسکو انتظار دارد که سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) درباره آغاز روند پذیرش تهران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعه در دوشنبه چه گذشت؟

جمعه در دوشنبه چه گذشت؟