مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 08:352021-09-18سياسي

برای ترویج وقف باید نهضتی فراگیر در جامعه ایجاد کرد


رییس جامعه مدرسین به ضرورت ترویج وقف و ایجاد موقوفات جدید اشاره کرد و گفت: باید نهضت وقف را در جامعه راه اندازی کرد، افرادی که تمایل به وقف دارند شناسایی شوند و نیازهای جدید برای آنها تبیین شود.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع مدیرکل و معاونان اوقاف استان قم اظهار کرد: فعالیت های قم با بیان اینکه علما و بزرگان هم در توصیه به وقف و هم به صورت عملی پیشگام بوده اند و موقوفات بسیاری از آنها به یادگار مانده است گفت: موقوفات همواره ناظر به نیازهای مردم و موضوعات انسانی، دینی و اقتصاد جامعه بوده اند.

وی ادامه داد: امروزه نیاز به وقف در زمینه مسائل علمی داریم، موضوعاتی که به پیشرفت همه جانبه کشور منجر شوند و نخبگان را مورد حمایت قرار دهند.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: در جوامع دیگر که حتی بحث مسائل مذهبی و دینی هم در میان نیست، موقوفاتی برای پیشرفت علمی و اقتصادی وجود دارد و اندیشکده ها و دانشگاه های بسیاری بر پایه وقف بنا شده اند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه ظرفیت های وقف بیش از اینهاست که امروزه می بینیم گفت: در عین حال موقوفاتی وجود دارد که همه یا بخشی از آنها تصرف شده و حقوق آنها ادا نمی شود، بنابراین باید برنامه ای جامع برای بازپس گیری حقوق موقوفات اجرایی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای ترویج وقف باید نهضتی فراگیر در جامعه ایجاد کرد

برای ترویج وقف باید نهضتی فراگیر در جامعه ایجاد کرد