مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 07:252021-09-18سياسي

چرا زبان فارسی یک «اَبَرزبان» است؟


یدالله گودرزی زبان فارسی را یک «اَبَرزبان» می داند و در یادداشتی که علت این موضوع را توضیح می دهد، می خواهد تا «زبان اندیشمندانه و شاعرانه خود را قدر بدانیم و در نگهبانی و پاسداشت آن بکوشیم».

- یدالله گودرزی زبان فارسی را یک اَبَرزبان می داند و در یادداشتی که علت این موضوع را توضیح می دهد، می خواهد تا زبان اندیشمندانه و شاعرانه خود را قدر بدانیم و در نگهبانی و پاسداشت آن بکوشیم .

مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران و عضو شورای پاسداشت زبان فارسی رادیو در یادداشتی با عنوان زبان فارسی یک ابرزبان است که به مناسبت 27 شهریورماه، روز شعر و ادب فارسی، نوشته و در اختیار ایسنا قرار داده، آورده است: زبان بر اساس نیاز به وجود آمده است و ارتباط بنیادی ترین نیاز انسان، به عنوان موجودی هوشمند و اجتماعی بوده است.

در واقع ارتباط و گفت وگو، مهم ترین دلیل وجودی پدیدار شدن زبان است، البته در کنار آن، انتقال احساس و باورها و خواسته ها هم در هر زبانی به نوعی وجود داشته است.

گفته می شود بیش از هفت هزار زبان در جهان وجود داشته که از این شمار، حدود صد زبان گویش وران پرتعدادی دارند و می توان آن ها را زبان های پرکاربرد دانست.

زبان انگلیسی و زبان ماندارین با بیش از یک میلیارد گویش ور در بالای این فهرست جای دارند و از لحاظ کمّی، گویندگان پرشماری دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا زبان فارسی یک «اَبَرزبان» است؟

چرا زبان فارسی یک «اَبَرزبان» است؟