مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 06:452021-09-18سياسي

«ظریف» نپیوستن به FATF را عامل عدم عضویت در شانگهای می دانست


رییس کمیته سیاسی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: دولتمردان سابق، وضعیت ایران نسبت با FATF را مانع عضویت در سازمان همکاری های شانگهای می دانستند.

- علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اهمیت عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای، اظهار داشت: طی سال های اخیر شاهد تغییر سریع نظم اقتصاد جهانی و توزیع قدرت در نظام بین الملل هستیم و نظم برخاسته از جنگ جهانی دوم به رهبری آمریکا دچار بحران شده است.

وی ادامه داد:در منطقه غرب آسیا خروج از سر استیصال آمریکا از افغانستان، به خوبی نشان گر ورود به مرحله زوال هژمونی آمریکا و دوره گذار به یک نظم جدید است.

رییس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل 90 مجلس، افزود: دولت آمریکا امروز فاقد بنیه اقتصادی، سیاسی و نظامی لازم برای تحمیل امیال، قواعد و هنجارهای دلخواه خود در مسایل و حوزه های راهبردی بین المللی است.

نهادهای بین المللی مانند بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی وظیفه تزریق رضایتمندانه هنجارها و قواعد هژمونی آمریکا به جوامع پیرامونی به منظور تداوم هژمونی واشنگتن را داشتند، امروز تقریبا اثرگذاری خود را از دست داده اند.

خضریان افزود: یکی از نشانه های نظم جدید این است که امروز عموم کشورها به سمت ترتیبات تجاری دوجانبه، چند جانبه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ظریف» نپیوستن به FATF را عامل عدم عضویت در شانگهای می دانست

«ظریف» نپیوستن به FATF را عامل عدم عضویت در شانگهای می دانست