مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 06:152021-09-18سياسي

تاکید وزرای خارجه ایران و تاجیکستان بر لزوم تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای رسمی خود شب گذشته با سراج الدین مهرالدین، همتای تاجیکستانی خود، دیدار و گفتگو کرد.

  - حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای رسمی خود شب گذشته با سراج الدین مهرالدین، همتای تاجیکستانی خود، دیدار و گفتگو کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تشکر از مساعدت های دولت و رییس جمهور تاجیکستان در پذیرش عضویت ایران در سازمان شانگهای از گسترش همکاری های دو کشور در تمامی زمینه ها حمایت کرد .

امیرعبداللهیان با توجه به اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و زبانی دوکشور بر لزوم توسعه هرچه بیشتر همکاری های دو کشور در عرصه های منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

وزیر امورخارجه با اشاره به وضعیت افغانستان، تشکیل دولت کاملا فراگیر با حضور نمایندگان کلیه اقوام از جمله تاجیک، پشتون، هزاره و سایرین را تنها راه بازگشت ثبات، آرامش و توسعه این کشور دانست.

وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز ضمن تبریک پذیرش عضویت ایران در سازمان شانگهای، این تحول را فرصت جدیدی برای گسترش همکاریهای ایران و تاحیکستان دانست .

وی با اشاره به تحولات افغانستان، در خصوص ضرورت کمک های بشردوستانه به مردم این کشور در شرایط کنونی، بر ایده تشکیل دولتی فراگیر با مشارک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید وزرای خارجه ایران و تاجیکستان بر لزوم تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان

تاکید وزرای خارجه ایران و تاجیکستان بر لزوم تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان