مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 06:052021-09-18اقتصادي

وعده اوجی برای افزایش کمی و کیفی پالایشگاه ها


جواد اوجی ضمن تشریح برنامه های خود در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، گفت: پیش بینی می کنیم صادرات محصولات پتروشیمی ایران امسال به 4 میلیارد و 800 میلیون دلار برسد.

- به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی در گفت وگویی تلفنی با برنامه رهیافت رادیو اقتصاد، درباره برنامه وزارت نفت دولت سیزدهم برای توسعه صنایع پالایشی و ساخت پتروپالایشگاه ها، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت کنونی تولید فرآورده های نفتی در پالایشگاه های نفت کشور و مصارف مختلف، بی شک افزایش ظرفیت پالایشی یک نیاز است، به همین منظور دو برنامه مدنظر داریم.

وی افزود: برنامه نخست افزایش ظرفیت پالایشگاه های کنونی (چه آنها که خوراک نفت خام دارند و چه آنها که از میعانات گازی استفاده می کنند) از نظر کیفیت و کمیت فرآورده های نفتی و برنامه دوم ساخت پالایشگاه های جدید یا همان پتروپالایشگاه هاست.

وزیر نفت تصریح کرد: خوشبختانه سازوکار قانونی خوبی هم با توجه به حمایت از صنایع پایین دست نفت و با مشارکت مردمی وجود دارد و مجوزی که همسو با تنفس خوراک داده شده است، می تواند مشوق خوبی برای سرمایه گذاران باشد و ان شاءالله با توجه به توان سرمایه گذارانی که شناسایی شدند (که حتی به برخی مجوز خوراک هم داده شده است)، با حمایت دولت سیزدهم و وزارت نفت بی شک ظرف سه تا چهار سال آینده ظرفیت پالایشی را افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده اوجی برای افزایش کمی و کیفی پالایشگاه ها

وعده اوجی برای افزایش کمی و کیفی پالایشگاه ها