مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 05:552021-09-18پزشكي

پرخوری تنها عامل چاقی نیست


متخصصان تغذیه اخیرا به یافته های جدیدی درباره سوخت وساز بدن دست یافته اند که نشان می دهد اینکه چه چیزی می خوریم در چاق شدن ما بیشتر از اینکه چقدر می خوریم ، تأثیر دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متخصصان تغذیه و سلامت می گویند هرچند بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند بارها ملامت شده اند که پرخوری، دلیل چاقی آن هاست اما نتایج یک تحقیق جدید، این گفته را تایید نمی کند.

اگرچه زیاد خوردن می تواند بخشی از مشکل باشد اما شواهدی وجود دارد مبنی بر این که مصرف غذاهای بی کیفیت به ویژه کربوهیدرات های فرآوری شده، باعث افزایش وزن می شوند هرچند در حجم کم یا معمولی خورده شوند.

بر اساس اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، چاقی بیش از 40 درصد از بزرگسالان آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد و بر اساس آمار سلامت در سال 2019 میلادی، این رقم برای انگلیسی ها در حدود 28 درصد بوده است.

این عارضه بخش قابل توجهی از مردم را در معرض خطر بیشتری در رابطه با بروز بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع دو و حتی انواع خاصی از سرطان قرار می دهد و همچنین نشان می دهد که چاقی، بیشتر افرادی را که در مناطق محروم زندگی می کنند، تحت تأثیر قرار می دهد.

داده های نظام سلامت عمومی انگلیس (NHS) نشان می دهد که طی سال های 19-2018 میلادی بیش از 11 هزار مورد بستری در بیمارستان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرخوری تنها عامل چاقی نیست

پرخوری تنها عامل چاقی نیست