مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 04:252021-09-18اقتصادي

ارز 4200 تومانی مخالف سیاست های اقتصاد مقاومتی است


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه سیاست ارز 4200 تومانی مخالف اقتصاد مقاومتی بوده است، گفت: باید با تک نرخی کردن قیمت ارز و تکیه بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید تحریم ها را بی اثر کرد.

- محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به ناکارآمدی اقتصاد دستوری و نادرست بودن سیاست ارز ترجیحی اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم امکان نظارت در فرآیند، این ارز در مسیر درست مورد استفاده قرار نگرفت.

به عنوان مثال، ارزی که قرار بود برای خوراک دام و کالاهای اساسی اختصاص یابد، در مسیرهای دیگری از جمله واردات کالاهای غیرضروری استفاده شد و حتی بعضاً در قبال دریافت این ارز، هیچ گونه کالایی هم وارد کشور نشد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به انتقادات کارشناسان افزود: تمام کسانی که در عرصه اقتصاد کشور فعال هستند، معتقدند که پرداخت یارانه در ابتدا یا میانه زنجیره تولید یا واردات به دلیل عدم امکان نظارت منجر به شکل گیری بستر فساد خواهد شد.

بنابراین اساساً باید سیاست های حمایتی به انتهای زنجیره یعنی مصرف کننده منتقل شود و کشور باید به سمتی برود که سیاست های حمایتی متوجه مصرف کننده شود که آخرین حلقه زنجیره توزیع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز 4200 تومانی مخالف سیاست های اقتصاد مقاومتی است

ارز 4200 تومانی مخالف سیاست های اقتصاد مقاومتی است