مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 04:052021-09-18فرهنگي

شهریار متعلق به ایران و افتخار آذربایجان و تبریز است


رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: در شهری به عظمت تبریز شاعری چون شهریار متولد می شود که متعلق به ایران و افتخار آذربایجان و تبریز است.

- ، روز شعر و ادب فارسی به مناسبت سالروز وفات استاد شهریار با حضور مقامات و چهره های فرهنگی و دوستداران شعر و ادب در مقبره الشعرای تبریز گرامی داشته شد.

غلامعلی حداد عادل شامگاه جمعه در این مراسم با تجلیل از اشعار و شخصیت استاد شهریار، اشعار شهریار را سرشار از احساس، عاطفه، معنویت و دیانت دانست و گفت: اشعار هیچ شاعر معاصری مانند شهریار نتوانسته است در میان مردم نفوذ کند و اکنون مردم در سراسر ایران شعرهای او را در حافظه دارد.

حداد عادل اظهار کرد: من سخنانم را با این سه بیت مولانا آغاز می کنم: ساربانا بار بگشا زاشتران / شهر تبریز است و کوی گلستان - فر فردوسیست این پالیز را / شعشعهٔ عرشیست این تبریز را- هر زمانی نور روح انگیز جان / از فراز عرش بر تبریزیان ؛ اگر بخواهیم درباره تبریز سخن بگوییم باید هفته ها و ماه ها از این شهر بزرگ تاریخی یاد کنیم چرا که در هر برهه از تاریخ پر حادثه ی ایران، نام تبریز می درخشد.

وی ادامه داد: از دوران صفویه، جنگ ایران و روس در دوره ی قاجار، دوران مشروطیت و همچنین در انقلاب اسلامی، ثقه الاسلام ها، ستارخان ها، باقرخان ها، امام جمعه های شهید و سرداران بزرگ جنگ همچون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهریار متعلق به ایران و افتخار آذربایجان و تبریز است

شهریار متعلق به ایران و افتخار آذربایجان و تبریز است