مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 03:502021-09-18اقتصادي

ثبت 500 اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استاندارد یزد از ابتدای امسال


از ابتدای امسال تاکنون 500 اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات این اداره کل بررسی و به ثبت رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا زارع بنادکوکی در نشست هم اندیشی بررسی عملکرد حوزه صادرات و واردات اظهار کرد: از274 فقره اظهار نامه های صادراتی ثبت شده، 189 مورد مربوط به تعیین ماهیت و 85 فقره مابقی را اظهارنامه های مشمول استاندارد اجباری تشکیل داده است.

این مسئول در این خصوص ادامه داد :بیشترین اظهار نامه های وارداتی با مجموع 164 فقره مربوط به حوزه های صنایع ساختمان، مکانیک و نساجی می باشد که حوزه های برق،شیمیایی،غذایی  در مرتبه های بعدی قرار دارند.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در توضیح چگونگی ترخیص اقلام وارداتی مشمول استاندارد اجباری گفت: در پاسخ به استعلام های اداره کل گمرک استان یزد، در صورت نبود گواهی بازرسی در مبداء برای بازرگانان، که توسط شرکت های بازرسی بین المللی(سوریانس)تایید صلاحیت شده صادر می شود، با نمونه برداری و آزمون، فرآیند واردات آن ها دنبال می شود.

زارع بنادکوکی در پایان تاکید کرد: با توجه به شعار سال، که تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها می باشد، فرآیند واردات برای واحد های تولیدی سهل تر بوده و در صورت نداشتن گواهی بازرسی در مبداء صاحبان صنایع می توانند با سپردن تع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 500 اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استاندارد یزد از ابتدای امسال

ثبت 500 اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استاندارد یزد از ابتدای امسال