مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 02:552021-09-17دانش

حذف داروهای پرمصرف کووید-19 با استفاده از روش تخریب نوری


در پایان نامه دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی محیط زیست دانشگاه اردکان، حذف داروهای پرمصرف کووید 19 با استفاده از خاصیت فتوکاتالیستی اکسید تیتانیوم و اکسید بتا بیسموت بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به اینکه تجمع داروها در محیط زیست خصوصاً در بدنه آبی می تواند باعث بروز مشکلاتی از جمله مقاومت بدن انسان به داروها و جهش انواع میکروب ها شود، لذا بررسی حذف داروهای پرمصرف کووید- 19 با استفاده از خاصیت فتوکاتالیستی اکسید تیتانیوم و اکسید بتا بیسموت در پایان نامه کارشناسی ارشد فاطمه کارگر دانشجوی رشته علوم و مهندسی محیط زیست دانشگاه اردکان صورت گرفت.

دکتر اکرم بمانی خرانق، عضو هیأت علمی گروه علوم و مهندسی محیط زیست دانشگاه اردکان و استاد راهنمای این پایان نامه با عنوان بررسی خاصیت تخریب نوری داروهای پر مصرف برای درمان کووید- 19 از جمله هیدروکسی کلرکین سولفات با استفاده از نانوکامپوزیت TiO 2 -β-Bi 2 O 3 اعلام کرد: استفاده از مواد فتوکاتالیستی با توجه به پایداری بالا و سازگاری زیاد با محیط زیست، مقرون به صرفه است.

بر همین اساس این پژوهش با هدف بررسی خاصیت فتوکاتالیستی نانوکامپوزیت TiO 2 -β-Bi 2 O 3 توسط نور خورشید و لامپ UV ، درون راکتور ناپیوسته انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف داروهای پرمصرف کووید-19 با استفاده از روش تخریب نوری

حذف داروهای پرمصرف کووید-19 با استفاده از روش تخریب نوری