مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 01:502021-09-17سياسي

ممانعت ازحضور و سخنرانی سفیر چین در مجالس انگلیس


رؤسای مجالس عوام و اعیان انگلیس از حضور سفیر چین در این کشور برای ادای سخنرانی در جلسه مشترک مجالس انگلیس جلوگیری کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک مهر به نقل از سی جی تی ان، رؤسای مجالس عوام و اعیان انگلیس از حضور سفیر چین در این کشور برای ادای سخنرانی در جلسه مشترک مجالس انگلیس جلوگیری کردند.

در این ارتباط گفته شده که ژنگ ژی ژوانگ ، سفیر چین در انگلیس قرار بود که در یکی از جلسات مشترک مجالس انگلیس (عوام و اعیان) سخنرانی کند.

با این حال براساس گزارش ها، لیندزی هویل ، رییس مجلس عوام و جان مک فال ، رییس مجلس اعیان انگلیس با اعلام مخالفت با حضور سفیر چین در پارلمان، مدعی شده اند که حضور و سخنرانی وی اقدامی مناسب نیست.

رؤسای مجالس انگلیس دلیل جلوگیری از حضور سفیر چین را وضع برخی از تحریم ها از طرف چین علیه تعدادی از نمایندگان مجالس انگلیس عنوان کردند.

روابط بین لندن و پکن پس از ممنوعیت بکارگیری تجهیزات غول مخابراتی هواوی در پروژه احداث اینترنت پرسرعت در انگلیس، پرتنش شد.

دولت محافظه کار بوریس جانسون سال گذشته در پیروی از سیاست ضد چینی دونالد ترامپ قرارداد چند صد میلیون پوندی با هوآوی را فسخ کرد و به رغم تغییر دولت آمریکا، همچنان سیاست های خود را در قبال پکن تغییر نداده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممانعت ازحضور و سخنرانی سفیر چین در مجالس انگلیس

ممانعت ازحضور و سخنرانی سفیر چین در مجالس انگلیس