مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 20:252021-09-17اقتصادي

کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه قارچ را هم گران کرد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به افزایش 4 برابری قیمت مواد اولیه تولید قارچ گفت: اینکه در حال حاضر قارچ کیلویی 60 هزار تومان به فروش می رسد، - ایسنا/خراسان رضوی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به افزایش 4 برابری قیمت مواد اولیه تولید قارچ گفت: اینکه در حال حاضر قارچ کیلویی 60 هزار تومان به فروش می رسد، به دلیل کمبود این محصول و اهمیت شناخته شده قارچ در بالا بردن سیستم ایمنی و مقابله با کرونا است و این قیمت نتیجه سوء استفاده فروشندگان است.

محمد میری در گفت وگو با ایسنا در خصوص میزان تولید سالانه قارچ در خراسان رضوی اظهار کرد: سالانه بیش از 12 هزار و 500 تن قارچ در استان تولید می شود که بیش از 98 درصد استقبال مصرف کنندگان از قارچ دکمه ای است.

وی با بیان دلایل افزایش قیمت قارچ افزود: از عوامل موثر بر افزایش قیمت قارچ می توان به گرانی مواد اولیه، کمبود مواد اولیه، کاهش تولید در فصل تابستان و سوء استفاده فروشندگان از کمبود قارچ و بالا بردن قیمت ها در بازار اشاره کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه بیان کرد: قیمت کلش که ماده اصلی تشکیل دهنده بستر کشت قارچ است در کمتر از یک ماه، از 1500 تومان به 5000 تومان افزایش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه قارچ را هم گران کرد

کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه قارچ را هم گران کرد