مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 18:352021-09-17فرهنگي

فیلم/ شهریار، آخرین سلطان عشق


ور 1367 هجری شمسی با همان عشق سوزانی که در دل داشت از زندان تن رها شد و به سوی معبود پر کشید، او به دور از خشکناب و حیدربابا پس از 82 سال عمر پر بار بر روی تخت بیمارستان در بیمارستان مهر تهران بدرود حیات گفت و بنا به وصیتش در .

- هنوز هیچ شاعری نتوانسته همانند شهریار ملک سخن، تصویری زیبا و خیال انگیز از دنیای کودکی بکشد واژه ها در تسخیر اویند طوقی برگردنشان آویخته و به هرجا که بخواهد می کشد، شعر او درد انسانهاست و شاهکار او حیدربابا .

با حیدربابای او که همراه می شوی می روی به کوچه پس کوچه های کودکی، جایی که مهربانی را جا گذاشته ای و صداقت را تنها راه کرده ای حیدربابای او حرف همه انسانهاست تفسیری زیبا از زندگی تمام آدمیان.

حیدربابای شهریار گاه می خنداند و گاه می گریاند و گاه تو را میان گذشته های دور سرگردان رها می کند و گاه صدای موذن محله را در گوش ات نجوا می کند.

با حیدربابا که انس می گیری زندگی برایت معنا می شود بغض گلویت را می گیرد و دوست داری از ته دل فریاد بزنی به آرامستان بروی و سر برمزار عزیزان بگذاری و بلندبلند گریه کنی.

حیدربابا بیدارت می کند از خواب چندین ساله و تداعی می کند دنیای خوش کودکی را، تفسیر می کند روزهایی را که هنوز الفبای اندوه را نیاموخته بودی و نمی دانستی زندگی و سرنوشت چگونه آدمی را تسلیم خود می کند نمی دانس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم/ شهریار، آخرین سلطان عشق

فیلم/ شهریار، آخرین سلطان عشق