مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 04:352021-09-17سياسي

در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها موانع اداری را بر می داریم


یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در قوانین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا موانع اداری زیادی داریم که سبب می شود برای یک روستا هیچ شورایی تشکیل نشود.

- ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در قوانین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا موانع اداری زیادی داریم که سبب می شود برای یک روستا هیچ شورایی تشکیل نشود.

حسین محمد صالحی در گفت و گو با ایسنا درباره طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: در قوانین انتخابات شوراهای شهر و مجلس هنوز اشکالات و ایرادات زیادی وجود دارد، به همین دلیل کمیسیون شوراها یک طرح را آماده کرده و در کارگروه در حال بررسی بود که به کمیسیون آمد و در کمیسیون به نتیجه نرسید.

به همین دلیل وزیر کشور قول داد یک لایحه جامعی را پیشنهاد دهد تا با طرحی که مجلس دارد تلفیق شود و یک قانون کامل و بی نقص تدوین و مصوب شود تا در هر دوره از انتخابات با مشکل مواجه نشویم.

وی افزود: هنوز روستاهایی را داریم که تعداد داوطلبان انتخابات شوراهای آنان به حد نصاب نمی رسد.

برای مثال سهمیه یک روستا برای انتخابات شوراها سه نفر است که طبق قانون فعلی چون تعداد داوطلبان به حد نصاب نرسیده شورایی برای این روستا تشکیل نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها موانع اداری را بر می داریم

در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها موانع اداری را بر می داریم