مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 02:452021-09-16فرهنگي

شعر تفننی و تجملی به درد اجتماع نمی خورد


کمتر کسی را خواهی یافت که روح عاشقانه اشعار و طبع لطیف شعرا در هر سبک و سیاقی در او اثر نکرده باشد و در این میان زبان فارسی با شعرای شاخصش زبانزد جهانیان است، - 27 شهریور ماه روز ملی " شعر و ادب فارسی" است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،؛ در میان شاعران برجسته ملایری که در سطح کشور صاحب سبک و شناخته شده باشند و در جشنواره های متعدد حائز رتبه شده و آثار ماندگاری را خلق کرده باشند، به جستجو پرداختم و تنها استاد فریدون محمودی متخلص به ف شبگیر ، مدرس دانشگاه، شاعر و پژوهشگر ادبیات عامه در زمینه اشعار فولکلوریک ملایر، نظرم را جلب کرد.

وی در دی ماه سال 1336چشم به جهان هستی گشود، جد مادری اش قباد زرین کمر در ملایر مشهور به کربلایی محمد شاعر از ایل چهارمحال بختیاری اوایل سلطنت رضاخان، لاجرم با برادرش باباخان به ملایر کوچیده بودند، وی طبعی لطیف و روان داشته است.

مادرش و یدالله زرین کمر دایی اش که از دبیران به نام ادبیات ملایر بود سرودن شعر را از پدر به ارث برده بودند، مادرش خانه دار بود و از نخستین خیاطان خانم در ملایر به شمار می رفت و طبعی شاعرانه داشت.

استاد فریدون محمودی، معلمی و عشق را حرفه اش قرار داد و در 20 سالگی در کسوت تعلیم و تربیت در روستاهای ملایر عاشقانه به کار پرداخت، وی سمت ها فرهنگی و اداری فراوانی را در کارنامه کاری خود دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر تفننی و تجملی به درد اجتماع نمی خورد

شعر تفننی و تجملی به درد اجتماع نمی خورد