مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 00:252021-09-16بين الملل

اقدام اعتراضی فرانسه علیه توافق همکاری آمریکا، انگلیس و استرالیا


دولت فرانسه در اعتراض به توافقنامه همکاری AUKUS که به فسخ قراردادی 90 میلیارد دلاری پاریس- کانبرا انجامید، مراسم گرامیداشت جنگ «چساپیک» در سفارت فرانسه در واشنگتن را لغو کرد.

- به نقل از اسپوتنیک، دولت فرانسه روز پنج شنبه آشکارا نارضایتی خود از امضای توافقنامه همکاری سه جانبه میان انگلیس، آمریکا و استرالیا را که به لغو قرارداد 90 میلیاردی یک شرکت فرانسوی با دولت استرالیا برای ساخت زیردریایی منتهی شد، اعلام کرد.

در پی امضای این توافقنامه همکاری سه جانبه، مراسم جشنی که قرار بود روز جمعه به مناسبت 240 اُمین سالگرد جنگ چساپیک در سفارت فرانسه در شهر واشنگتن دی.

سی.

برگزار شود، لغو شد.

یک مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز گفت که این مراسم برگزار نخواهد شد و اینکه یک مقام بلندپایه نیروی دریایی فرانسه به پاریس بازخواهد گشت.

این مقام ناشناس تأکید کرد میزبانی این مراسم که با هدف تأکید ویژه بر استحکام ائتلاف آمریکا- فرانسه برگزار می شد، به دلیل انعقاد این توافقنامه امنیتی جدید دیگر مضحک به نظر می رسد.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه نیویورک تایمز، مقامات فرانسه بارها تلاش کرده اند که این موضوع را با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی مطرح کنند اما در نهایت، این درخواستها رد شدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام اعتراضی فرانسه علیه توافق همکاری آمریکا، انگلیس و استرالیا

اقدام اعتراضی فرانسه علیه توافق همکاری آمریکا، انگلیس و استرالیا