مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 14:502021-09-16بين الملل

جانسون: توافق با استرالیا و آمریکا اقدامی خصمانه نیست


نخست وزیر انگلیس در جلسه پارلمان این کشور ضمن تاکید بر روابط استوار بین لندن و پاریس، مدعی شد که توافقنامه همکاری سه جانبه جدید با استرالیا و آمریکا نشان دهنده روابط نزدیک این سه کشور است.

- به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، امروز پنجشنبه در پاسخ به سوالی در مورد توافقنامه همکاری سه جانبه جدید با استرالیا و آمریکا موسوم به (AUKUS) که باعث فسخ قرارداد ساخت زیردریایی توسط فرانسه برای استرالیا شده است، مدعی شد که روابط انگلیس و فرانسه بسیار محکم است.

جانسون در ادامه ادعایش افزود: ما شانه به شانه فرانسوی ها ایستاده ایم، چه در ساحل ، جایی که عملیات مشترک علیه تروریست ها در مالی را اجرا می کنیم، چه در استونی ، جایی که در حال حاضر بزرگترین عملیات ناتو را داریم.

وی در ادامه و در پاسخ به پرسش کر استارمر رهبر حزب کارگر مبنی بر اینکه که وی چگونه می تواند اطمینان دهد که این اقدام منجر به تیره تر شدن روابط انگلیس را با چین نمی شود، مدعی شد: من فکر می کنم که برای مجلس مهم است که بفهمد AUKUS قصد مخالفت با هیچ قدرت دیگری را ندارد.

این فقط نشان دهنده روابط نزدیک ما با ایالات متحده و استرالیا است.

پیشتر و در همین رابطه تصمیم استرالیا برای لغو قراردادی به ارزش 90 میلیارد دلار با یک شرکت فرانسوی جهت ساخت زیردریایی، دولت پاریس را به ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جانسون: توافق با استرالیا و آمریکا اقدامی خصمانه نیست

جانسون: توافق با استرالیا و آمریکا اقدامی خصمانه نیست