مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 13:152021-09-16بين الملل

ادعای انگلیس: معاهده با آمریکا و استرالیا علیه دیگر قدرت ها نیست


نخست وزیر انگلیس در جلسه پارلمان مدعی شد معاهده نظامی این کشور با آمریکا و استرالیا هدف تخاصم علیه دیگر قدرت ها را ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بوریس جانسون نخست وزیر به این معاهده، درخصوص تیره تر شدن روابط لندن و پاریس ابراز نگرانی کردند.

جانسون در پاسخ به آن ها گفت: روابط ما با فرانسه، روابط نظامی ما با فرانسه، مانند کوه محکم است.

ما شانه به شانه فرانسه ایستاده ایم خواه در منطقه ساحل باشد یا مبارزه با تروریست ها در مالی یا در استونی که بزرگ ترین عملیات ناتو را داریم .

در ادامه کِر استارمر رهبر حزب کارگر انگلیس پرسید، دولت چگونه تضمین می دهد که این معاهده به تیره تر شدن روابط لندن و پکن منجر نشود؟ نخست وزیر انگلیس در پاسخ مدعی شد: فکر می کنم مهم است که مجلس این را درک کند که این معاهده قصد تخاصم آمیزی در قبال دیگر قدرت ها نیست، بلکه بازتاب دهنده روابط نزدیکی است که با ایالات متحده و استرالیا داریم .

بامداد امروز (پنجشنبه) سران کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا توافقنامه همکاری در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام را اعلام کردند.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا در این مراسم، گفت: مشارکت دفاعی با بریتانیا و استرالیا، سرمایه گذاری در اتحادها و نوسازی آنها برای مقابله با تهدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای انگلیس: معاهده با آمریکا و استرالیا علیه دیگر قدرت ها نیست

ادعای انگلیس: معاهده با آمریکا و استرالیا علیه دیگر قدرت ها نیست