مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 07:252021-09-16اقتصادي

فرهنگ وقف در حوزه آب باید احیا شود


رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: برای رفع معضل آب ناشی از پیامدهای خشکسالی های پیاپی بایستی فرهنگ وقف در موزه آب احیا شود.

- ، محمد نصیری در حاشیه بهره برداری از مرحله اول طرح ملی نذر آب 4 در شهرستان سیریک بیان داشت: بیشتر قنواتی که قرن ها منبع تامین آب شرب بودند و هنوز هم هستند ریشه موقوفه دارند.

وی ادامه داد: احیا فرهنگ وقف را باید تسهیل کرد تا مردم به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشند چرا که خشکسالی های پیاپی موجب شده الگوی کشت و سبک زندگی ها تغییر کند و مردم برای زندگی خود دچار مشکل شوند.

وی اضافه کرد: خشکسالی و به تبع آن کاهش میزان بارندگی ها در سال های گذشته اثر بیشتر بر روی منطقه جنوب شرق کشور داشته است و طرح نذر آب 4 با هدف کاستن از مشکل های ساکنان این مناطق آغاز شد.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بیان کرد: شاهد همراهی بسیاری مردم و مسئولان در طرح نذر آب 4 هستیم و به حول و قوه الهی و همراهی خیران جمعیت هلال احمر، مسأله برخورداری مناطق روستایی و منازل از نعمت آب شرب به صورت دائمی باید محقق شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان هم ضمن قدردانی از همکاری خیران و جمعیت هلال احمر استان های فارس و بوشهر ابراز کرد: با اجرای طرح نذر آب4 عملیات آبرسانی به روستاهای خرگوشی، گز، کریان و مغ رحمت در بخش بیابان شهرستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ وقف در حوزه آب باید احیا شود

فرهنگ وقف در حوزه آب باید احیا شود