مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 06:102021-09-16بين الملل

خلیلزاد: فرار غنی آخرین توافق برای انتقال سیاسی را برهم زد


دیپلمات آمریکایی مسئول مذاکره با طالبان گفته است که تصمیم اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان برای فرار از کشور در ماه گذشته، توافق لحظه آخری با طالبان را که برای دور نگه داشتن کابل از دست طالبان و مذاکره برای انتقال سیاسی طراحی شده بود ، - دیپلمات آمریکایی مسئول مذاکره با طالبان گفته است که تصمیم اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان برای فرار از کشور در ماه گذشته، توافق لحظه آخری با طالبان را که برای دور نگه داشتن کابل از دست طالبان و مذاکره برای انتقال سیاسی طراحی شده بود ، به هم زد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زلمای خلیلزاد ، که از سوی دونالد ترامپ در سال 2018 برای رهبری مذاکرات با طالبان انتخاب شده بود ، در اولین مصاحبه خود پس از خروج آمریکا از افغانستان گفت که او دو هفته مهلت قبل از سقوط کابل را تأمین کرده است.

خلیلزاد به فایننشال تایمز گفت: حتی در پایان ، ما با طالبان توافق کردیم که وارد کابل نشوند.

اصلاً نمی دانستم که غنی قصد فرار دارد.

اظهارات نماینده ایالات متحده جزییات تازه ای از فروپاشی دولت افغانستان در ساعات پایانی آن و ناراحتی دولت آمریکا پس از سقوط کابل به دست طالبان را روشن کرد.

این سخنان به نوعی تکرار سخنان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به قانونگذاران آمریکایی بود که گفت غنی اطمینان داده بود با نقشه واشنگتن همکاری می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلیلزاد: فرار غنی آخرین توافق برای انتقال سیاسی را برهم زد

خلیلزاد: فرار غنی آخرین توافق برای انتقال سیاسی را برهم زد