مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 03:352021-09-16پزشكي

تاثیر آنتی اکسیدانی مرزنجوش بر حافظه


از مهمترین ترکیباتی که در عصاره آبی گیاه مرزنجوش وجود دارد، رزمارینیک اسید است که علاوه بر کاهش استرس، سبب بهبود یادگیری فضایی در بیماری آلزایمر می شود.

- از مهمترین ترکیباتی که در عصاره آبی گیاه مرزنجوش وجود دارد، رزمارینیک اسید است که علاوه بر کاهش استرس، سبب بهبود یادگیری فضایی در بیماری آلزایمر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرزنجوش با نام علمی Origanum Vulgare L گیاهی است علفی و دائمی به ارتفاع 80 سانتی متر که ساقه آن دارای انشعابات زیاد، پوشیده از تارهای کوتاه و به رنگ سبز مایل به قرمز است و مناطق اصلی رویش این گیاه در ایران، مناطق شمالی، به خصوص استان های خراسان، مازندران، گیلان و آذربایجان است.

یکی از مشخصات گیاه، بوی معطر و قوی آن است.

دکتر نسیم زرین پنجه، عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در خصوص ترکیبات این گیاه، گفت: از مهمترین ترکیباتی که در عصاره آبی گیاه مرزنجوش وجود دارد، می توان به رزمارینیک اسید، اریوسیتین، آپی ژنین گلیکوزید، اوریگانول و اورسالیک اسید اشاره کرد.

رزمارینیک اسید علاوه بر کاهش استرس، سبب بهبود یادگیری فضایی در بیماری آلزایمر می شود.

وی درخصوص تاثیر آنتی اکسیدانی این گیاه بر حافظه، خاطر نشان کرد: از آنجایی که ترکیب رادیکالی در بیماران آلزایمری به وفور تولید شده و سبب تخریب بافتی بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر آنتی اکسیدانی مرزنجوش بر حافظه

تاثیر آنتی اکسیدانی مرزنجوش بر حافظه