مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 17:202021-09-15اقتصادي

تایید واکسیناسیون با «کووایران برکت» برای حضور در یک اجلاس جهانی


آیا واکسن ایرانی کرونا مورد تایید مجامع جهانی نیست و شک و شبهه هایی پیرامون آن وجود دارد؟ این سوالی است که حالا یک پاسخ مشخص برایش در دسترس است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، تزریق واکسن کرونا در ایران در حالی از 39 میلیون دوز عبور کرده که بر اساس آمارها، قریب به 4 میلیون دوز از واکسن های تزریق شده، سهم تولید داخلی است.

سهم واکسن کوو ایران برکت که اگرچه بسیار از وعده های داده شده در تولید عقب است، اما امیدواری های زیادی به سرعت گرفتن تولید آن در آینده نزدیک و کاهش نیاز کشور به واردات واکسن کرونا وجود دارد.

نکته قابل تامل پیرامون این واکسن بومی، اما شائبه هایی ست که برخی در خصوص اثرگذاری آن مطرح می کنند و برای موجه نشان دادنش، به منتشر نشدن مقاله علمی نتایج کارآزمایی این واکسن در فاز سوم اشاره می کنند.

مفروضاتی که بعضی با استناد به آن ها نتیجه می گیرند که واکسن برکت مورد تایید مراجع جهانی نیست و نمی توان با واکسیناسیون به مدد آن، به کشور های دیگر سفر کرد و در مجامع جهانی حضور یافت.

این گزاره ای است که حالا پاسخ محکمی در رد آن در دسترس قرار دارد؛ اینکه نام واکسن برکت در لیست واکسن هایی قرار گرفته که تزریق آن، مجوزی برای ورود به اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (موسوم به COP-26) است که نوامبر امسال (آبان 1400) در گلاسکو برگزار خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایید واکسیناسیون با «کووایران برکت» برای حضور در یک اجلاس جهانی

تایید واکسیناسیون با «کووایران برکت» برای حضور در یک اجلاس جهانی