مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 14:552021-09-15اجتماعي

مشاهده 4 قلاده یوزپلنگ در میاندشت خراسان شمالی


برآورد می شود دست کم پنج قلاده از این گونه ارزشمند و زیبا در استان زیست می کند.

- معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: محیط بانان و افراد محلی میاندشت شهرستان جاجرم بتازگی چهار قلاده یوزپلنگ در این منطقه مشاهده کرده اند.

حبیب لشکری به ایرنا اظهار داشت: یک کشاورز که مشغول آبیاری زمین خود بود، یوزپلنگ مادر را به همراه 2 توله مشاهده کرده است و روز گذشته هم یکی از محیط بان یک قلاده یوزپلنگ را مشاهده کرده که احتمال می رود یوز نر باشد.

وی افزود: یکی از محیط بانان، یوزپلنگ را در محور سنخواست به جاجرم مشاهده کرده است و یوزماده و توله ها هم در ضلع غربی پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم مشاهده شده است.

لشکری خاطرنشان کرد: پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو یکی از بهترین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی در ایران و قاره آسیاست که با وجود منطقه دشتی و تپه ماهورها و وجود طعمه فراوان محلی امن و مناسب برای زیست این گونه ارزشمند است.

وی گفت: افزایش شمار مشاهدات یوزپلنگ در میاندشت جاجرم و نیز سایر نقاط استان، نشان از بهبود وضعیت زیست این حیوان ارزشمند دارد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: برآورد می شود دست کم پنج قلاده از این گونه ارزشمند و زیبا در استان زیست می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده 4 قلاده یوزپلنگ در میاندشت خراسان شمالی

مشاهده 4 قلاده یوزپلنگ در میاندشت خراسان شمالی